جهان زیبای من

پیامی از وایبر

سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۲۵ ب.ظ

خوش به حال کسانی که ماه محرم زنجیر نمیزنند...

اما زنجیری از پای گرفتاری باز میکنند .

سینه نمیزنند...

اما سینه دردمندی را از غم نجات می دهند.

اشکی نمیریزند...

اما اشک از چهره انسانی پاک میکنند.

و آن وقت با افتخار میگویند : یا حسینعلیه السلام

نظرات  (۹)

سرویس وبلاگدهی ملت بلاگ برای ساخت وبلاگ رایگان فارسی برای حمایت از زبان شیرین پارسی در پهنای اینترنت پا به عرصه نهاد و امید بتوان گامی هر چند کوچک برای اثر بخشی زبان پارسی در جهانیان انجام داد.
سرویس وبلاگدهی ملت بلاگ برای ساخت وبلاگ رایگان فارسی برای حمایت از زبان شیرین پارسی در پهنای اینترنت پا به عرصه نهاد و امید بتوان گامی هر چند کوچک برای اثر بخشی زبان پارسی در جهانیان انجام داد.
سرویس وبلاگدهی ملت بلاگ برای ساخت وبلاگ رایگان فارسی برای حمایت از زبان شیرین پارسی در پهنای اینترنت پا به عرصه نهاد و امید بتوان گامی هر چند کوچک برای اثر بخشی زبان پارسی در جهانیان انجام داد.
سرویس وبلاگدهی ملت بلاگ برای ساخت وبلاگ رایگان فارسی برای حمایت از زبان شیرین پارسی در پهنای اینترنت پا به عرصه نهاد و امید بتوان گامی هر چند کوچک برای اثر بخشی زبان پارسی در جهانیان انجام داد.
خوش به حال کسانی که زنجیر میزنند...و میفهمند که زنجیری از پای گرفتاری باز کردن فلسفه زنجیر زدن است.سینه میزنند و میدانند فلسفه سینه زدن نجات دردمندی از غم و اندوه است...اشک میریزند و میدانند اشک از چهره انسانی پاک کردن عبادت است.
پاسخ:
این هم حرفی است و درست است ... البته اگر به مرحله عمل درآید ارزش دارد که عالم بی عمل ، چون زنبور بی عسل است . مانند کسانی که می دانند هدف چیست اما کار خیری انجام نمیدهند که بیشتر شر میرسانند .
میدونید گاهی وقتا ترکیبات ادبی دینی زیبایی در فضای مجازی نشر پیدا میکند که در ظاهر خوب است ولی ریشه اش را که پیدا میکنی میبینی میخواستن اصل یک مفهوم را نشانه بروند و محکوم کنند!!این کاملا حرف درستی است که حلال مشکلات مردم بودن، شاد کردن مردم، رفع گرفتاری آنان از اوجب واجبات است و روایات بسیاری هم در این زمینه داریم، اما به شخصه وقتی چنین متنی میبینم میترسم که نکند در ناخودآگاه ذهن ما تداعی کند که عزاداری نکنیم و به جایش کارهای دیگری کنیم...مثل کسانی که میگویند آقا دین میخواهی چه کنی دلت پاک باشد!!هر چیزی جای خود دارد و این موضوع مهمی استبه طور کلی هر مشکلی هست از مسلمانی ماست اسلام به ذات خود ندارد عیبیقصد ندارم در مورد این متن زیبا قضاوت کنم تنها هدفم این بود کمی سنسورهامون رو به چنین محتواهایی حساس کنیم
پاسخ:
من هم دقیقا همین فکر رو کردم وقتی برای اولین بار این متن رو خوندم اما فکر نمیکردم ممکنه بقیه هم این چنین به نظرشون بیاد.این متن بیشتر درخور کسانی است که از دین فقط ظاهرش رو میبینند و به باطن قضایا اهمیت نمیدهند.درحالیکه حفظ هر دو جنبه ظاهری و باطنی در دین داری و اعمال، لازم و ضرورریست.چه بسا اگر مسئله باطنی واقعا وجود داشته باشد، خودبخود در ظاهر هویدا میشود و خود را نشان میدهد و شما مطمئن باشید کسانی که حفظ ظاهر نمیکنند و دم از باطن پاک میزنند همه دروغ میگویند زیرا ایمان واقعی اونه که به مرحله عمل دربیاد و رابطه متقابل و تنگاتنگ این دو مهم ، که به وضوح در آیات قرآن و احادیث و مراجع دینی به آن اشاره شده ، برکسی پوشیده نیست.
آخه مگه میشه تاریخ تولدت یادمون بره..من که از شهریور ماه یادم بود..حالا باید تاریخ تولد فرشته یادمون باشه..
پاسخ:
وااای از شهریور ؟
روز عقدم رو یادم میاد ..اون لحظاتی که تو بین پیچ و تاب سبز گلدون محضر با آرامش عجیبی نشسته بودی و من به آرامشی که داشتی حسودی ام میشد...و بسیار دلتنگ بودم که کم کم باید از هم دور میشیدیم..مطمئن باش این آرامش رو در روز عقد خودت جبران میکنم تا بفهمی من چه حالی داشتم...بععععلههههه...
پاسخ:
من همیشه مایه آرامش وجود تو بودم و هستم و خواهم بود عزیزکم. اگه توی موسی زاده ای که عمرا بتونی با شیطنت هات جبران کنی . هرچند تا الان در مراسمات خواستگاری اون حس رو بهم دادی :)))
خیلی خیلی خیلی وبلاکت قشنگه میشه به وبم زنک بزنی و لینکم کنی؟؟؟؟لفطاااااا